Sunday, January 29, 2012

Sinopsis She's My Bodyguard

Mia, nama secantik pemiliknya. Daripada seorang yang nakal dan periang bertukar menjadi seorang pendendam. Tragedi kejam yang menimpa keluarganya membuatkan dia menjadi seorang pendendam, dia berdendam dengan orang yang menghancurkan keluarga bahagianya. Mia muncul kembali dengan identiti baru sebagai Coach Qay yang berkhidmat di sebuah agensi pengawal peribadi yang terkenal di Malaysia setelah tujuh tahun menghilang. Dendam perlu dilunas! Selagi dia tidak melihat orang itu mati, dia tidak akan berdiam diri. Hutang nyawa harus dibayar dengan harga yang setimpal jugak, dan harga yang harus dibayar adalah dengan nyawa juga.



Zayyan Qalish, Cubaan membunuh ke atas Zayyan membuatkan Datuk Qari dan Qaizir nekad mencarikan seorang pengawal peribadi bagi menjaga keselamatan lelaki itu. Qaizir yang menganggap Qaysara salah seorang pengawal peribadi yang cekap, padahal gadis itu sebenarnya cuma seorang pelatih akademi itu telah mengupah gadis itu sebagai pengawal peribadi buat adiknya. Dalam terpaksa, Qaysara terpaksa bersetuju.


Qaysara ~ Ada ke patut aku ni sebagai pengawal peribadi dia disuruhnya memfotokopi kertas kerja dia? Pastu aku terkejar-kejar buat air untuk dia? Rupa aku ni ada muka makcik tukang buat air ke hape?

Zayyan Qalif ~ “Hoi, kau ingat muka aku ni doh tepung ke apa? Sedap-sedap je kau tenyeh-tenyeh, lanyak-lanyak muka aku. Kau ingat muka aku ni ada rupa macam karipap tak siap ke?”


Dalam tempoh menjadi pengawal peribadi kepada Zayyan, berlaku suatu insiden di mana telah membongkarkan kisah sebenar kematian keluarganya yang turut bersangkut paut dengan tragedi yang menimpa Zayyan. Di saat dia sukar menerima hakikat akan kebenaran itu, tiba-tiba muncul seseorang yang membuatkan drinya berada dalam penasaran. Siapakah orang itu dan apa kaitan lelaki itu dengan Qaysara? Siapakah yang bertanggungjawab atas tragedi yang menimpa keluarganya?

2 comments:

  1. Assalamualaikum Akak ..
    Akak, cerita ni dh dibukukan ke?
    Akak, sambunglah cerita ni .. >.<

    ReplyDelete
  2. hi buku ini dah di pasaran ke?? sambunganye di mana sebab online hanya ada sampai bab13

    ReplyDelete